Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_top position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_bottom position below the menu.

Sample Sidebar Module

This is a sample module published to the sidebar_bottom position, using the -sidebar module class suffix. There is also a sidebar_top position below the search.
3D modelovanje
3D modelovanje je process kreiranja 3d prezentacije bilo koje površine ili objekta manipulisanjem poligona, ivica, i vertikala u simuliranom 3D prostoru. 3D modelovanje se može postići ručno sa specijalizovanim 3D softverom koji omogućava umetniku da kreira i deformiše površine poligona, ili skenira objekte u stvarnom svetu u set tačaka koji se koriste za predstavljanje objekta digitalno.
3D modelovanje se koristi u širokom opsegu, uključujući inženjerstvo, zabavu, film, vizuelne efekte, razvoj igrica, i komercijalno oglašavanje. Najčešće popularan primer je primena 3D tehnologije u pokretljivim slikama za film Avatar. Film je pomogao u transformisanju 3D industrije jer su korišćeni mnogi koncepti 3D modelovanja.
Modeli se mogu kreirati ručno, algoritamski ili skeniranjem objekata iz realnog sveta. Softver za 3D modelovanje su klasa 3D grafičkih softvera koji se koriste za proizvodnju 3D modela.

Skoro svi 3D modeli se mogu podeliti u dve kategorije:

  • Čvrsti : Ovi modeli definišu volumen njihove prezentacije. Čvrsti modeli se najviše koriste u inženjerskim i medicinskim simulacijama, i često su napravljeni sa konstruktivnom čvrstom geometrijom.
  • Granični modeli: Ovi modeli predstavljaju površinu objekta, ne njihov volumen. Skoro svi vizuelni modeli koji se koriste u igricama i filmovima su granični modeli.

 

Načini za predstavljanje modela:

  • Poligono modelovanje: Tačke u 3D prostoru zvane vertikale, povezane su segmentima linija kako bi se kreirala poligonska mreža. Većina 3D modela danas je sagrađena od poligonih modela, zato što su ona fleksibilna i zato što kompjuter može brže da ih renderuje. Međutim, poligoni su ravne i mogu samo formirati približno krive linije iz više tačaka.
  • Ivično modelovanje: Površinu definišu ivice, koje zavise od kontrolnih tačaka. Ivica prati tačke. Povećanjem težine za tačku povlači ivicu do te tačke.
Prva upotreba kompjuterske grafike je bila početkom šezdesetih godina prošlog veka u naučnim i inženjerskim istraživanjima. Prvi komercijalni program za modelovanje Syntha Vision je pušten 1969. godine. Popularnost 3D modelovanje je porasla primenom 3D modelovanja u filmu i video igrama.

STL datoteka je najčešća vrsta datoteke koja se koristi za 3D štampanje. STL datoteke se mogu izvoziti skoro sa svakim 3D softverom za 3D modelovanje.


“Ako možete nešto nacrtati, možete to i napraviti!” Ukoliko imate dobru 3D kreativnu ideju, mi vam možemo pomoći da je realizujete!
3D štampa brzo postaje veoma uzbudljiva kao tehnologija, za koju neki kažu da ima potencijal da postane poznata kao i sam internet! Ali šta je, pre svega, zaista zanimljivo kod tehnologije te vrste?

Digitalizacija stvarnih objekata u 3D modele postaće jednostavna kao i slikanje. 3D štampa i njena tehnologija će svakako promeniti prirodu komercijale, jer će krajnji korisnici moći sami da proizvode radije nego da se uključuju u proces kupovine od drugih ljudi ili korporacija.

Bot-Art gornja leva slika

Bot-Art

“Ako možete nešto nacrtati, možete to i napraviti!” Ukoliko imate dobru 3D kreativnu ideju, mi vam možemo pomoći da je realizujete!

Popularni artikli

Register

You need to enable user registration from User Manager/Options in the backend of Joomla before this module will activate.